03 новембар 2023

Путовање у Београд је завршило

Драги читаоци,

На срећу, коначно смо отпутовали у Београд, а на жалост, морали смо да се вратимо. Били смо тамо од суботе до среде и јако нам се свидело.

Лет је био добар, осим што је авион каснио и зато је излазак такође био касни. Лет са Ер Србијом није био лош, дали су нам флашу воде и мали сендвич. У пола два смо стигли до Београда и користили смо аутобус да идемо до центра: аутобус А1 је био страшан, возач је пушила цео пут и зауставила се на месту где није била станица. Ишли смо у хотел, после смо се шетали центром града и посетили сајам књига. Увече смо се срели са Алексом и Ђолом на пиће; са њима смо ишли на Хеловинску журку и у дискотеку где су свирали турбо фолк. Око пола три смо се вратили у хотел.

У недељу смо устали рано, спавали смо мало иако се променило време. Ујутру смо се шетали по Калемегдану и старом граду, па посетили Храм Светог Саве и Кућу Цвеће (Музеј Југославије). Овај музеј нам се свидео, био је најзанимљивији. Завршили смо касно, након што се смркнуло, зато смо се вратили у хотел. Увече смо се нашли са Алексом и Ђолом, па ишли на сладолед и да се шетамо старим градом. Било је врло лепо.

У понедељак смо доручковали и пошли у Звездару, јер смо имали сусрет са мојим наставником Немањом. Шетали смо се по Звездари и ушли у опсерваторију; Пау и ја нисмо били сигурни да смемо ући тамо, али Немања познаје некога ко тамо ради, па је било у реду. Прошли смо лепо јутро, разговарали смо и било је добро да се лично упознамо. Затим смо шетали до Скадарлије, где смо ручали у ресторану "Шешир мој": ручак је био укусан. Увече, након кратког одмора, отишли смо у Пошту да пошаљемо разгледнице нашим пријатељима, а затим се вратили у хотел јер смо имали термин у бањи. Након бање смо ишли у кинески ресторан поред хотела. Пошто је било касно да останемо тамо, одлучили смо да наручимо вечеру "за понети" и вечерамо у соби.

Уторак је био последњи дан да смо провели цео у Београду, па смо одлучили да га проведемо у Новом Београду и у Земуну. Ујутро смо ходали до Новог Београда, преко Бранковог моста: видели смо Штарк Арену и шетали смо се до Меркатора. Одатле смо ишли аутобусом до Земуна и ручали тамо, у ресторану "Ћири бу ћири ба", где је ручак био одличан, заиста нам се свидео. Вратили смо се у центар града, где смо посетили књижаре: желео сам да тражим основни речник српског језика, али га нисам нашао. Продавачица у последњој књижари нам је рекла да таква ствар не постоји, већ само велики, званични речник, који кошта 5.000 динара. Након тога смо ишли у бању и поново у кинески ресторан.

За крај, у среду, доручковали смо и срели смо се са Алексом на кафу. Коначно сам одлучио да купим велики речник. Одјавили смо се из хотела, али смо оставили пртљаг тамо зато што је наш лет био увече. Ишли смо опет у Меркатор, да купимо оно што смо желели да однесемо кући: пекмез од шљиве, ајвар и ракију за Пауовог оца. Ручали смо у ресторану Михаило у центру града, па купили кнедле (гомбоце). Карго-ом смо ишли на аеродром и напустили смо Београд.